Jak doplnit vápník

AdobeStock_45371401a

Jak doplnit vápník

Vápník je jednou z nejdůležitějších látek, pokud jde o zdraví vašich kostí. U lidí, jimž již byla diagnostikována osteoporóza, lékaři běžně předepisují vápníkové potravinové doplňky jako podpůrnou léčbu.

Doporučení pro zvýšení příjmu vápníku

  • Mléčné výrobky obsahují velké množství vápníku, který se dobře vstřebává – tři porce denně v rámci běžné stravy, např.: sklenice mléka (250 ml), jeden jogurt (200 g), kousek sýra (40 g). Nízkotučné varianty obsahují podobné množství vápníku jako plnotučné výrobky.
  • Zkuste konzervovaného lososa nebo sardinky s obsahem kůstek
  • Přidávejte do polévek a salátů jogurt
  • Přidávejte do polévek a zapečených pokrmů mléko nebo sušené mléko
  • Vyzkoušejte také výrobky na bázi sóji a tofu
  • Zařaďte do svého jídelníčku brokolici, čínské nebo pekingské zelí, mangold, okurku, celer nebo cizrnu
  • Jezte více mandlí, sušených fíků a meruněk
  • Výrobky obohacené o vápník (např. některé druhy snídaňových cereálií) mohou přispět k zvýšení příjmu vápníku

Nezapomínejte na své děti

Minerální látky jsou pro dětský organizmus nepostradatelné – děti rostou a jejich tělo se teprve buduje. Nezbytné jsou ale i pro dospělé. Na rozdíl od vitaminů, které jsou organického původu a některé si organismus dokáže vytvořit sám, je vápník původu anorganického a člověk ho musí přijímat z potravy.

Získejte zdarma 5 tipů

pro prevenci osteoporózy

Infografika

Užitečný pomocník pro nákup potravin

Odesláním souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Infografika

Užitečný pomocník pro nákup potravin